4025731402 |
Fer ciència a l'Educació Infantil |
2016-2017 |
Taller. Educació Infantil |
|
|
|
16/3/2017 - 30/3/2017 (10 hores) de 17:15h a 19:15h |
|
ESC Enxaneta |
|
c. Sometent Castella, 169 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2017 - 19/01/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs sorgeix de la necessitat que els docents adquireixin les competències necessàries per a dissenyar intervencions a l’aula a partir de la proposta de Descoberta
de l’Entorn. Es tracta de reflexionar sobre els coneixements didàctics fonamentals per a l’ensenyament de les ciències al parvulari.
Aquest conjunt de coneixements ha de permetre que els/les mestres puguin seleccionar i aplicar les seqüències didàctiques de manera fonamentada, i promovent tant l’evolució progressiva del pensament científic com de les habilitats d’investigació científica dels infants.
Activitat realitzada en col·laboració amb l'editorial Barcanova
|
| |
Objectius |
Adquirir una visió fonamentada de la ciència i de l’activitat científica.
Comprendre les característiques més fonamentals de com els infants construeixen coneixement sobre el medi físic i natural.
Aprofundir en el plantejament i l’aplicació de les seqüències didàctiques de manera que el treball amb els infants sigui conseqüent amb la teoria científica que sustenta les esmentades seqüències i amb els processos d’evolució del pensament científic infantil.
|
| |
Continguts |
1. Aprendre i ensenyar ciències.
a. Processos característics de l’activitat científica.
b. L’evolució del pensament científic.
c. La importància dels llenguatges en la construcció de coneixement científic.
d. L’adequació del context a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències.
2. El treball científic amb els infants
a. L'aigua, mescles i dissolucions, flotació i canvis d'estat.
b. La llum: característiques; la llum i les ombres i la reflexió.
c. Els materials: característiques i manipulació.
d. El moviment: el pla inclinat, el pèndul i les catapultes.
e. Els èssers vius; hàbitat, coneixement i canvi, característiques i manteniment dels animals a l'aula.
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament y de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
16/03/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
23/03/2017 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
30/03/2017 |
1730 |
1930 |
|
| |